تافل

درباره آزمون تافل

اطلاعات مختصر درباره فرم کلی آزمون

آزمون تافل چیست؟

آزمون تافل (TOEFL) که مخفف Test of English as a Foreign Language است یکی از آزمون‌های معتبر جهان است که تقریبا در تمامی کشورهای دنیا به رسمیت شناخته می‌شود و در صورت کسب نمره‌ی قابل قبول این آزمون متقاضیان می‌توانند از آن در جهت اهداف خود نظیر مهاجرت شغلی و یا تحصیلی استفاده کنند.نمره آزمون تافل تقریبا در بیش از نه هزار دانشگاه در سطح جهان اعتبار داشته و همین ویژگی تافل را به یکی از معتبرترین آزمون‌ها بدل کرده است.

اعتبار آزمون تافل به‌صورت رسمی دو سال است، به این معنی که تا دو سال پس از صدور نمره می­‌توان آن را به مرکز مورد نظر ارائه داده و از مزایای آن بهره‌مند شد، اما در صورت گذشتن این مدت باید مجددا در آزمون شرکت کرده و نمره‌ جدیدی را کسب نمایید. از نکات قابل توجه، استاندارد زمان برای شرکت مجدد در آزمون است. در صورتی که شما تصمیم به حضور مجدد در آزمون گرفته باشید پس از دوازده روز این امر برایتان مقدور خواهد بود، اما پیشنهاد می‌شود در این تصمیم عجله نکنید و پیش از حضور مجدد در آزمون حتما نقاط ضعف خود را تقویت کنید تا علاوه بر زمان، هزینه مالی این امتحان را مجدد از دست ندهید.

نحوه برگزاری آزمون

تافل در یک نگاه

بخش
زمان
تعداد سوال
تسک‌ها

Reading

۵۴ تا ۷۲ دقیقه

۳۰ تا ۴۰ سوال

متن‌ها را خوانده و به سوالات پاسخ داده می‌شود. 

Lsitening

۴۱ تا ۵۷ دقیقه

۲۸ تا ۳۹ سوال

به سوالاتی که از سخنرانی‌ها و مکالمات طرح شده پاسخ داده می‌شود. 

 

Break

۱۰ دقیقه

____

____

Speaking

۱۷ دقیقه

۴ تسک

در مورد تاپیک‌های مختلف آکادمیک محور و یا در مورد مفاد ریدینگ و لیسینینگ‌ها صحبت می‌شود. 

Writing

۵۰ دقیقه

۲ تسک

درباره یک ریدینگ و لیسینینگ و یک تاپیک مستقل نوشته می‌شود. 

بخش‌های مختلف آزمون تافل

این آزمون چهار بخش اصلی دارد که در هر بخش داوطلب باید به انواع مختلفی از سوالات و تسک‌ها پاسخ دهد. آشنایی با شکل سوالات و استراتژی‌های درست پاسخ‌دهی در به حداکثر رساندن کردن نمره داوطلب نقش اساسی دارد. 

بخش ریدینگ در آزمون تافل بسیار پر اهمیت می‌باشد. این بخش شامل سه یا چهار قسمت است که ۵۴ تا ۷۲ دقیقه به آن زمان اختصاص داده شده و شامل ۳۰ تا ۴۰ سوال (۱۰ سوال در هر بخش) می‌شود .به خاطر داشته باشید که این قسمت‌ها نسبتاً طولانی هستند و حدود ۷۰۰ کلمه دارند و شما برای پاسخ‌دهی برای هر سوال حدود ۱.۸ دقیقه زمان خواهید داشت. 

انواع سوالات قسمت ریدینگ تافل

به عنوان یک داوطلب نیاز دارید با انواع سوال بخش ریدینگ آزمون تافل آشنا شوید.

  • سوالات چند گزینه‌ای

الگوی قابل پیش بینی و مناسبی در بخش خواندن تافل وجود دارد. هر قسمت با ۱۰ سؤال همراه است و هشت مورد اول همیشه چند گزینه‌ای خواهد بود. سوالات چند گزینه‌ای می‌تواند در مورد دیتیل‌ها، ایده اصلی متن، معنای کلمات، مرجع ضمیر و پارافریز ایده اصلی یک جمله از متن باشد.

  • سوالات جایگذاری در متن

در هر مجموعه سؤال فقط یک سؤال به این شکل وجود دارد که همیشه سؤال نهم یا یکی مانده به آخر است. در این قسمت جمله‌ای کاملاً جدید به شما نشان داده می‌شود که در متن موجود نیست. تعدادی مربع در متن مشاهده می‌شود که به انتخاب شما جای جمله‌ی جدید است.

  • سوالات درک مطلب

این سؤالات ۳ تا ۵ پاسخ و ارزشی بین ۲ تا ۳ امتیاز دارند که از نوع هستند:

  1. خلاصه نثر: پنج جمله به شما نشان داده می‌شود و شما باید سه جمله را انتخاب کنید که به بهترین شکل ایده‌های اصلی متن را خلاصه کند.
  2. دسته بندی: لیستی از عبارات به شما داده می‌شود و باید این عبارات را با توضیحات مطابقت دهید.

به طور کلی الگویی قابل پیش بینی برای بخش لیسنینگ در آزمون تافل وجود ندارد. در حالت استاندارد این بخش می‌تواند ۲۸ (۳ سخنرانی، ۲ مکالمه) تا ۳۹ سؤال (۴ سخنرانی، ۳ مکالمه) داشته باشد و ۴۱ تا ۵۷ دقیقه زمان به آن اختصاص داده شود.طول فایل‌های صوتی مکالمه به طور معمول ۲ تا ۲.۵ دقیقه و فایل‌های صوتی سخنرانی بین ۵ تا ۵.۵ دقیقه هستند.

شما می‌توانید هر فایل را فقط یک بار گوش دهید و نمی‌توانید مکث کنید، عقب بروید، دوباره پخش کنید یا سرعت را تغییر دهید. هیچ رونوشت یا زیرنویس وجود ندارد، اما برخی از اصطلاحات مهم در طول سخنرانی‌ها بر روی صفحه ظاهر می‌شوند. همچنین شما قبل از پخش فایل صوتی قادر به مشاهده لیست سوالات نخواهید بود و ابتدا فایل صوتی به طور کامل پخش می‌شود و سپس سوالات نمایش داده می‌شوند. 

انواع سؤالات بخش لیسنینگ آزمون تافل

دو قالب اصلی برای سؤالات بخش گوش دادن آزمون تافل وجود دارد: چند گزینه‌ای و دسته‌بندی.

  • سؤالات چند گزینه‌ای

این قسمت همیشه سؤالات با پاسخ‌های چهارگزینه‌ای ارائه می‌دهد وکه بر حسب روی سوال می‌تواند یک یا دو و ندرتا سه پاسخ صحیح داشته باشد که باید انتخاب شوند. در هر صورت، به شما توضیح داده می‌شود که چند پاسخ را باید علامت بزنید.

برخی از سؤالات چند گزینه‌ای، سؤالات مربوط به بخشی از فایل صوتی پخش شه هستند که دوباره برای شما پخش می‌شود. در سؤالات این قسمت که یک آیکن هدفون در کنار آن‌ها وجود دارد، تمرکز اصلی بیشتر بر روی دلیل اشاره به یک مطلب خاص توسط گوینده و یا معنای یک اصطلاح و یا لغت خاص مد نظر است. 

تمام سؤالات چند گزینه‌ای بخش لیسنینگ تافل دقیقاً ارزشی معادل یک نمره دارند، حتی اگر بیش از یک پاسخ صحیح داشته باشند. 

  • سؤالات طبقه‌بندی

سؤالات طبقه‌بندی در قالب بخش لیسنینگ آزمون تافل نسبتاً غیر معمول هستند. اما احتمالاً حداقل یکی از این سؤالات را در روز آزمون خواهید دید. سؤالات طبقه بندی شده به صورت جداول اطلاعات و دسته‌بندی‌ها ارائه می‌شوند و با زدن علامت مشخص می‌کنید که هر کدام از اطلاعات مربوط به کدام گروه است و یا اطلاعات اشاره شده صحیح/غلط و یا اشاره شده/نشده می باشند.

سؤالات طبقه بندی شده‌ی بخش شنیداری بیش از یک نمره ارزش دارند.

پس از بازگشت از زمان استراحت، بخش اسپیکینگ آزمون تافل شروع می‌شود: بخش سخنرانی ۱۷ دقیقه‌ به طول می‌انجامد و این ۱۷ دقیقه، به طور غیر مساوی بین چهار تسک صحبت کردن آزمون تافل تقسیم می‌شود.

انواع سؤالات بخش اسپیکینگ آزمون تافل

آزمون تافل در بخش اسپیکینگ از بخش‌های زیر تشکیل شده‌است.

  • سخنرانی مستقل

اولین تسک، صحبت کردن مستقل است، بدان معنی که تسک سوالی را در حوزه آکادمیک مطرح می‌کند و از شما می‌خواهد برای پاسخ صحیح برنامه‌ریزی کرده و بعد صحبت کنید.

در این تمرین شما نظر شخصی خود را در مورد یک مسئله اجتماعی بیان خواهیدکرد. سؤالات تسک ۱ طیف گسترده‌ای از موضوعات اجتماعی/آکادمیک را شامل می‌شود که برای بسیاری از فرهنگ‌های مختلف قابل درک است.

 نحوه زمان بندی برای این تسک به شرخ ذیر می‌باشد:

زمان آماده سازی: ۱۵ ثانیه

زمان پاسخگویی: ۴۵ ثانیه

  • تلفیقی (گوش دادن، خواندن: زندگی دانشجویی)

در ابتدای تمرین ۲، اطلاعیه‌ای به شکل متن کوتاه ۸۰ تا ۱۰۰ کلمه‌ای درباره تغییری که در دانشگاه در حال وقوع است (مانند سرویس جابجایی جدید یا تغییر در برنامه کلاس‌ها) نشان داده می‌شود. بعد از خواندن اطلاعیه، به یک مکالمه کوتاه بین دو نفر در قالب یک فایل صوتی گوش خواهید داد. در این مکالمه که حول همان اطلاعیه می‌باشد، هر یک از طرفین مکالمه نظر موافق یا مخالف خود را با این اطلاعیه اعلام می‌داردد. بعد از اتمام فایل صوتی شما باید خلاصه‌ای از اطلاعیه و نظریات یکی از طرفین مکالمه که روی سوال مشخص کرده را بیان کنید. 

 نحوه زمان بندی برای این تسک به شرخ ذیر می‌باشد:

زمان خواندن: ۴۵ ثانیه

فایل صوتی: ۶۰ تا ۹۰ ثانیه

زمان آماده سازی: ۳۰ ثانیه

زمان پاسخگویی: ۶۰ ثانیه

  • تلفیقی (گوش دادن، خواندن: علمی)

تسک سوم در بخش صحبت کردن در مورد یک موضوع کاملا آکادمیک می‌باشد. در این تسک، یک متن کوتاه ۸۰ تا ۱۰۰ کلمه‌ای با موضوع آکادمیک (برای مثال دسته‌بندی حیوانات) برای شما نشان داده می‌شود که باید خوانده شود. سپس، فایل صوتی پخش می‌شوند که در آن یک استاد دانشگاه موضوع ارائه شده در متن را با آوردن مثال و جزییات شرح و بسط می‌دهد. درنهایت، شما باید خلاصه‌ای از نکات و اطلاعات موجود در متن و صحبت‌های استاد دانشگاه را در اسپیکینگ خود ارائه دهید.
 نحوه زمان بندی برای این تسک به شرخ ذیر می‌باشد:

زمان خواندن: ۴۵ ثانیه

فایل صوتی: حدود ۶۰ تا ۹۰ دقیقه

زمان آماده سازی: ۳۰ ثانیه

زمان پاسخگویی: ۶۰ ثانیه

  • تلفیقی (گوش دادن)

در این تسک که آخرین تسک اسپیکینگ می‌باشد، یک استاد دانشگاه درقالب یک فابل صوتی حول یک موضوع آکادمیک سخنرانی ارائه می‌دهد که این سخنرانی می‌تواند گاها شاگرد‌های کلاس را هم به صورت سوال و جواب درگیر کند. پس از اتمام فایل صوتی، شما باید در اسپیکینگ خود خلاصه‌ای از ایده‌های اصلی سخنرانی استاد (و در صورت وجود سوال و جواب‌ها) را ارائه بدهید. 

نحوه زمان بندی برای این تسک به شرخ ذیر می‌باشد:

فایل صوتی: حدود ۶۰ تا ۹۰ دقیقه

زمان آماده سازی: ۲۰ ثانیه

زمان پاسخگویی: ۶۰ ثانیه

بخش نوشتن آزمون تافل از نظر ساختار ساده‌ترین قسمت است. فقط دو تسک را داراست که هر مقاله در مقیاس بین ۰ تا ۵ نمره می‌گیرد. سپس، دو نمره با هم تجمیع شده و به نمره‌ای میان ۰ تا ۳۰ تبدیل می‌شوند که در کارنامه رسمی نمره تافل خود مشاهده خواهید کرد. هر دو مقاله به طور مساوی ارزش دارند، و نمره هر کدام ۵۰٪ ازنمره کلی را تشکیل می‌دهد.

برای نگارش این بخش به طور کلی شما ۵۰ دقیقه زمان خواهید داشت که این مقدار به طور مساوی بین دو تسک تقسیم نخواهد شد و هر تسک محدودیت زمان جداگانه‌ای را خواهد داشت. 

انواع سؤالات بخش رایتینگ

  • تسک تلفیقی

در اولین تمرین نوشتن تافل، یک متن علمی به طول ۲۵۰ تا ۳۰۰ کلمه را خواهید خواند. متن سه موضوع اصلی را در جهت حمایت یا مخالفت با یک موضوع مطرح می‌کند. سپس به سخنرانی یک استاد دانشگاه در قالب یک فایل صوتی گوش خواهید داد که در آن استاد با هر یک از سه موضوع متن مخالف است. وظیفه شما نوشتن مقاله‌ای است که ادعاهای موجود در متن و روشی را که گوینده این ادعاها را به چالش می‌کشد شرح دهید.

زمان‌بندی این تسک به شرخ زیر می‌باشد:

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

طول سخنرانی: حدود ۲ تا ۳ دقیقه

زمان نگارش پاسخ: ۲۰ دقیقه

طول توصیه شده (بر حسب معیارETS  ۱۵۰-۲۲۵ کلمه)

  • تسک مستقل

در این تسک غالباً از شما خواسته می‌شود در مورد یک مسئله مهم اجتماعی موضع خود را بیان کنید. به نظر می‌رسد این سؤالات ساده “موضع گیری” رایج‌ترین قالب آزمون تافل برای نوشتن در تسک دوم است. نوع سوالات در این نوع تسک از موافق/مخالف، رابطه علت-معلولی، کیفیت، مقایسه، مزایا و معایب و ترجیحات می‌باشند که فرد صفر تا صد نگارش را از آورده‌های خود به رشته تحریر درمی‌آورد. 

با این حال، شایعاتی وجود دارد که فرم پیچیده‌تری از نوشتن تسک۲ در برخی از آزمون‌های جدید تافل در حال ظهور است. در نسخه پیچیده‌تری از تسک۲، یک سناریوی بسیار دقیق، مانند وضعیتی که باید فعالیتی را طراحی یا برنامه ریزی کنید، به شما ارائه می شود و از شما خواسته می شود برای آن تصمیم بگیرید.

زمان‌بندی این تسک به شرخ زیر می‌باشد:

زمان پاسخگویی: ۳۰ دقیقه

طول پیشنهادی (بر حسب معیار ETS 300 کلمه یا بیشتر)

بند اسکور Writing

رایتینگ شما بر اساس معیار OPDUL-C اصلاح شده و نمره داده می‌شود. نمره‌دهی ابتدا توسط اصلاح کننده‌ها بین ۰ تا ۵ داده می‌شود. سپس میانگین اصلاح کننده‌ها در دو تسک یک و دو تبدیل به رنج از ۳۰ نمره می‌گردد.

about us img 1

We Will Help You Every Step of the way

Rad English Academy

سه مرحله اصلی در راه رسیدن به نمره مورد نظر در آزمون تافل

در آکادمی راد انگلیش

۰۱

دوره Pre-TOEFL

آموزش مهارت‌های اصلی شامل ریدینگ رایتینگ اسپیکینگ و لیسیینگ و توانش‌های پایه شامل گرامر لغت فانکشن تلفظ و فرآیند سخن برای رسیدن به سطح مورد نظر و همتراز با نمره دلخواه

۰۲

دوره While-TOEFL

آموزش فرم کلی آزمون، قوانین آزمون، تکنیک‌های تخصصی آزمون برای به حداکثر رساندن نمره، انجام تمرین‌ها و کامنت‌دهی بر روی تمرین‌های مختلف، به اشتراک‌گذاری تجربیات از آزمون‌های قبلی

۰۳

دوره Post-TOEFL

برگذاری آزمون‌های شبیه‌سازی شده به همراه کامنت‌دهی های پرجزئیات برای آَنایی هر چه بیشتر با محیط و شرایط و اتمسفر آزمون

Trainer's Score of 115

Students' Ave Score of 105

Twelve Years of Experience

High Success Rate

آکادمی زبان راد انگلیش
آکادمی زبان راد انگلیش
Logo RAD English