اطلاعیه جدید در رابطه با آزمون آیلتس

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”7979″ img_size=”” alignment=”center” style=”vc_box_rounded”][vc_zigzag el_border_width=”10″][vc_empty_space height=”20px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”” txt_align=”justify” style=”flat” color=”chino” css=”.vc_custom_1682208604370{background-color: rgba(221,208,177,0.25) !important;*background-color: rgb(221,208,177) !important;}”]اطلاعیه جدید در رابطه با آزمون آیلتس توسط سازمان سنجش مورخه ۱۳ اسفند، ثبت نام آزمون آیلتس کاغذی (Paper-based)، از مورخه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ و آزمون آیلتس کامپیوتری از تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ را تایید کرد. ضمنا اینکنه اطلاعیه فوق اعلام داشته که هیچ تغییری در هزینه ثبت‌نام آیلتس ایجاد نشده و هرگونه پیام از طرف موسسات مجری آزمون مذکور مبنی بر علی الحساب بودن هزینه ثبت نام و افزایش آن فاقد اعتبار است. البته ادعای سازمان سنجش در رابطه با عدم تغییر مبلغ آزمون نیاز به راستی آزمایی دارد. ​[/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]

پیش تر رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده بود که برای حل مشکلات آزمون آیلتس، رایزنی‌هایی با طرف خارجی انجام شده است و وعده داده بود که اطلاعیه این سازمان قبل از عید منتشر می‌شود. پورعباس اعلام داشته بود که ثبت‌نام‌های جدید آیلتس بعد از ماه رمضان، یعنی اوایل اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۲، شروع خواهد شد. 

[/vc_column_text][vc_column_text]

در اواخر دی‌ماه امسال، سازمان سنجش اعلام کرده بود که ثبت‌نام آزمون آیلتس به‌ صورت موقتی متوقف شده است. اما با توجه به آخرین اطلاعات، به‌نظر می‌رسد مشکلات نامعلوم پیش‌آمده حل شده است. در نشست خبری برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکتری، پورعباس درخصوص آخرین تصمیمات برگزاری آزمون آیلتس صحبت کرده بود:

«این آزمون یک‌سری مشکلاتی در کشور داشت که تعلیق شد تا این مشکلات رفع شود. درواقع وجود این مشکلات به‌هیچ‌عنوان برای کشور ما خوب نبود و ما برای رفع آن جلساتی را با طرف خارجی خود داشتیم. خوشبختانه تا حدود زیادی این مشکلات برطرف می‌شود و طرف خارجی نظرات تخصصی و امنیتی برگزاری آزمون را پذیرفته‌اند.»

[/vc_column_text][vc_column_text]او پیش تر با بیان اینکه اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص آزمون آیلتس قبل از پایان سال اعلام خواهد شد، گفت:

«ثبت‌نام‌های این آزمون انجام شده است، اما ثبت‌‌نام‌های جدید برای شرکت در این آزمون بعد از ماه مبارک رمضان در سال آینده شروع خواهد شد. بنابراین تعلیق برگزاری آزمون کاملاً موقتی بود؛ نگرانی‌های جدید در این زمینه وجود ندارد.»[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”4/5″][vc_column_text]برای موفقیت در آزمون آیلتس، در دوره‌های آمادگی آزمون آیتلس راد انگلیش شرکت کنید[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/5″][vc_icon icon_fontawesome=”fas fa-tty” size=”sm” link=”url:https%3A%2F%2Fradenglish.net%2Fcontact-us%2F|title:%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B3%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%85%D8%A7|target:_blank”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_single_image image=”8030″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded”][vc_column_text]

دلایل توقف ثبت‌نام آزمون آیلتس

[/vc_column_text][vc_column_text]به گفته پورعباس، براساس مذاکرات صورت‌گرفته، مشکلات و دغدغه‌هایی که عموما حول محوریت امنیت آزمون بوده‌اند، درحال رفع‌شدن می‌باشند:

«نحوه امنیت، جابه‌جایی سؤالات و برگزاری یک آزمون سالم و رقابتی ازجمله مشکلات و دغدغه‌های ما در آزمون آیلتس بود. هرچه این آزمون سالم‌تر برگزار شود، هم برای ایران و هم برای طرف خارجی بسیار بهتر خواهد بود. بنابراین یک نوع ازهم‌گسیختگی در برگزاری آزمون احساس می‌شد و نقش سازمان سنجش در آن بسیار کم‌رنگ شده بود که این نقش درحال‌حاضر بسیار پررنگ شده است و درمجموع ما مسیری را طی می‌کنیم که این آزمون به‌زودی برگزار شود.»

[/vc_column_text][vc_column_text]

او همچنین با تکذیب شایعات حول جلوگیری از برخی مهاجرت‌ها از طریق لغو آزمون آیلتس گفت: «ما اصلاً کاری نداریم و اصلاً سؤال نمی‌پرسیم که داوطلبان با چه هدفی در این آزمون شرکت می‌کنند. ضمن اینکه اغلب متقاضیان این آزمون دانشجویان دکتری هستند و ترجیح می‌دهند که در یک آزمون استاندارد حضور داشته باشند.»

رئیس سازمان سنجش تأکید کرد که هیچ سیاستی در تعلیق همیشگی این آزمون وجود نداشت: «فقط بحث نوع برگزاری و تأمین سلامت آزمون مطرح بود که اگر آن خدشه‌دار می‌شد، برای جمهوری اسلامی ایران وجهه خوبی نداشت که خوشبختانه مشکلات آن نیز رفع خواهد شد.»

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text]

آزمون آیلتس، آزمونی با استانداردهای روز دنیا در حوزه علم آزمون سازی و از نوع Proficiency می‌باشد که توسط دانشگاه Cambridge، موسسه British Council و همینطور IDP Education استرالیا همه ساله در دو ماژول جنرال و آکادمیک در سرتاسر دنیا اجرا می‌شود. متقاضیان مهاجرت تحصیلی و یا کاری ملزوم به شرکت در این آزمون هستند تا سطح توانمندی زبانی مورد نظر موسسه آکادمیک یا شرکت را به دست آورند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاه خود را به ما بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آکادمی زبان راد انگلیش
آکادمی زبان راد انگلیش
Logo RAD English