تغییرات جدید تافل ۲۰۲۳

TOEFL Logo.svg 1

تغییرات جدید تافل ۲۰۲۳ - راهنمایی‌های آمادگی برای فرمت جدید تافل در تغییرات ماه ژوئیه ۲۰۲۳

فرمت و تغییرات جدید آزمون تافل که اخیرا توسط ETS اعلام شده و از ماه ژوئیه ۲۰۲۳ اجرا خواهد شد، باعث آسانتر شدن آزمون تافل شده است. در این مقاله، شما با چندین تغییر فرمت جدید تافل آشنا خواهید شد. برخی از این تغییرات به گونه‌ای مهم هستند که باعث می‌شوند تا برای دستیابی به نمره تافل هدف، کار شما به طور چشمگیری آسان‌تر شود!

تغییرات جدید فرمت تافل در ماه ژوئیه ۲۰۲۳

فرمت جدید ارائه شده توسط ETS تافل را آسان‌تر کرده است. در چند سال اخیر، تافل با کاهش تعداد متقاضیان، با تقلیل تعداد کل آزمون‌هایی که در سال انجام می‌شود مواجه شده بود و نتیجه گرفته شده است که این آزمون به لحاظ معیارهای مختلف بسیار دشوار می‌باشد. حال برای رفع این مشکل و کمک بیشتر متقاضیان این آزمون، موسسه ETS  تغییرات جدیدی را در فرمت این آزمون پیاده‌سازی کرده است که باعث کوتاه شدن آزمون و بیشتر شدن زمان مورد نیاز برای پاسخ به سوالات شده است. 

  • حدود سه ساعت
  • ده دقیقه تنفس (Break) بعد از اتمام بخش شنیداری
Old vs New TOEFL
  • حدود دو ساعت
  • بدون تنفس (Break)

 

 

تغییرات جدید در بخش‌های ریدینگ، لیسینینگ و رایتینگ تافل

به منظور کمک به شما برای رسیدن به نمره هدف، تغییرات جدید تافل از ماه ژوئیه ۲۰۲۳ پیاده سازی خواهند شد. این تغییرات شامل به‌روزرسانی بخش‌های خواندن، شنیداری و نوشتاری می‌شود. جدول زیر با نگاهی مقایسه‌ای بین فرمت قدیم (سال ۲۰۱۹) و فرمت جدید (سال ۲۰۲۳)، این تغییرات را نشان می‌دهد:

بخش آزمونفرمت قدیمی (۲۰۱۹)فرمت جدید (۲۰۲۳)
ریدینگ۳-۴ متن
هر متن ۱۰ سوال
۵۴-۷۲ دقیقه زمان

۷۲/(۱۰*۴) = ۱.۸ دقیقه زمان برای هر سوال
۲ متن
هر متن ۱۰ سوال
۳۶ دقیقه زمان

۳۶/(۱۰*۲) = ۱.۸ دقیقه زمان برای هر سوال
بدون هیچ تغییری در نوع سوالات
لیسینینگ۳-۴ سخنرانی هر کدام ۶ سوال
۲-۳ مکالمه هر کدام ۵ سوال
سوالاتی بدون ارزش نمره‌ای رندم
۴۱-۵۷ دقیقه زمان + سوالات بدون ارزش نمره‌ای

۵۷/(۲۴+۱۵) = ۱.۵ دقیقه برای هر سوال منهای سوالات بدون ارزش نمره‌ای
۳-۴ سخنرانی هر کدام ۶ سوال
۲-۳ مکالمه هر کدام ۵ سوال
حذف سوالات بدون ارزش نمره‌ای
۴۱-۵۷ دقیقه زمان

۵۷/(۲۴+۱۵) = ۱.۵ دقیقه برای هر سوال
بدون تغییر در نوع سوالات
اسپیکینگ۴ تسک اسپیکینگ
۱۷ دقیقه زمان

تسک اول » مستقل
تسک دوم » یکپارچه
تسک سوم » یکپارچه
تسک چهارم » یکپارچه
بدون تغییر
رایتینگ۲ تسک رایتینگ
۵۰ دقیقه زمان

تسک اول » یپارچه با ۲۰ دقیقه زمان
تسک دوم » مستقل با ۳۰ دقیقه زمان
۲ تسک رایتینگ
۳۰ دقیقه زمان

تسک اول » یپارچه با ۲۰ دقیقه زمان
تسک دوم » بحث آکادمیک با ۱۰ دقیقه زمان


تغییرات فوق، به کاهش خستگی و استرس متقاضیان کمک شایانی خواهد کرد و در بیشتر بخش‌های آزمون به دست‌یافتن نمرات بالاتر کمک می‌کند.

چگونه برای فرمت جدید TOEFL آماده شویم؟

مهمترین پرسشی که در حال حاضر ذهن متقاضیان تافل را به خود مشغود کرده است، نحوه آمادگی و تمرین برای تغییرات جدید آزمون تافل می‌باشد. پاسخ ساده و خبر خوب این می‌باشد که این تغییرات آنچنان بنیادین در حوزه ساختار سوالات نیستند و شما لازم به انجام تغییرات و مطالعه مفاد جدید زیادی نیستید. تقریبا تمامی بدنه آزمون شکل قبلی خود را حفظ کرده و تنها کوتاه‌تر شده است. تنها تفاوت اساسی و بنیادین حول تسک دوم رایتینگ با عنوان بحث آکادمیک می‌باشد که باید برای این تغییر نوع سوال خود را آماده کنید و تمرینات لازم را داشته باشید. با این حال، می‌توان با اطمینان بالایی گفت که سوال نوشتاری تسک دوم جدید از تسک مستقل قبلی آسان‌تر می‌باشد و آماده شدن برای آن نیز دشواری کمتری را می‌طلبد. نبابراین، در این بخش تصمیم داریم تا به طور کامل در مورد تسک نوشتاری جدید تافل تحت عنوان بحث آکادمیک (Academic Discussion) صحبت کنیم.

maxcoach shape 05 2
maxcoach shape 07 2

بنا بر گفته ETS، تسک دوم رایتینگ یکپارچه تحت عنوان “بحث آکادمیک” که جایگزین تسک مستقل فعلی خواهد شد، مدرن‌تر خواهد بود. در این تسک، آزمون‌دهندگان باید در جریان یک بحث آنلاین در کلاس، نظر خود را درباره یک موضوع داده شده توسط استاد را بیان و پشتیبانی کنند. در واقع، آزمون‌دهندگان یک سؤال نوشته شده توسط یک استاد را در یک مکالمه آنلاین دانشگاهی و پاسخ‌های دو دانشجو را مشاهده می‌کنند. آزمون‌دهنده باید سوال مطرح شده توسط استاد و همینطور پاسخ‌های دو دانشجو را مطالعه کنید و سپس نظر خود را نسبت به سوال بنویسد. برای نگارش نظر خود نیز باید از پاسخ‌های ارائه شده توسط دانشجوها نیز به عنوان ابزاری برای ابراز موافقت یا مخالفت خود با دانشجوهای مزکور استفاده کند. در تصویر زیر یک نمونه از این تسک را که توسط ETS ارائه شده قابل مشاهده می‌باشد. 

TOEFL Academic Discussion

در قسمت بالا سمت چپ، دستورالعمل (instruction) این تسک قابل مشاهده است که عنوان دارد که در این تسک یک استاد جامعه‌شناسی در حال تدریس است و سوالی را مطرح می‌کند که شما باید به سوال استاد پاسخ دهید و در پاسخ خود از موارد مطرح شده توسط دانشجویان دیگر استفاده کنید و نظر خود را نیز مطرح و پشتیبانی کنید. در قسمت پایین سمت چپ نیز سوال مطرح شده توسط استاد قابل مشاهده است که حول موضوع نقش و تاثیر تماشای تلویزیون و برنامه‌های تلویزیونی در زندگی افراد و دلیل این تاثیر می‌باشد. در سمت راست قسمت بالا نیز پاسخ دو تن از دانشجویان به نام‌های Kelly و Paul را برای سوال فوق را می‌بینیم. در اینجا Kelly یکی از تاثیرات منفی و Paul یکی از تاثیرات مثبت تماشای تلویزیون در زندگی افراد را مطرح می‌کنند و زبان‌آموز ۱۰ دقیقه فرصت دارد تا سوال مطرح شده توسط استاد و پاسخ‌های دانشجویان را مطالعه کند و تصمیم بگیرد که با کدوم یک از آن‌ها همسو می‌باشد و دلایل خود را نیز مطرح کند. طبق دستورالعمل ارائه شده برای دادن پاسخی که همه جوانب بند اسکورها را رعایت کرده باشد، آزمون‌دهنده باید حداقل ۱۰۰ کلمه بنویسد.

بند اسکور یا همان توصیفات معیار مورد نظر برای اصلاح این تسک نیز توسط ETS ارائه شده است که می‌توانید از لینک ذیل دانلود کنید. 

دیگر تغییرات اضافه شده

علاوه بر تغییرات عنوان شده، برخی تغییرات دیگر نیز از ژوئن ۲۰۲۳ در پروسه آزمون تافل ایجاد خواهد شد که لیست آنها به شرخ زیر می‌باشد:

دیدگاه خود را به ما بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آکادمی زبان راد انگلیش
آکادمی زبان راد انگلیش
Logo RAD English